12 ian. 2023
Dacă am lua la mână cutia amintirilor, ne-am aduce aminte cu drag de revistele de bucate ale părinților. Acele reviste ce stăteau săptămâni întregi pe noptiera de lângă pat sau pe rafturile din bucătărie. Pentru unii acestea semnifică doar o urmă de nostalgie, însă alții își aduc aminte cu drag că acela a însemnat un mare pas în cariera lor.
Astăzi nu pregătim croasante, și nici tarte aux fraises, astăzi scoatem din cuptor amintirile și experiențele Corinei Gheorghe, profesor de teorie în alimentație publică la școala Bakery School din Tărtășești. Aflăm de la ea cum cu ajutorul revistelor franțuzești ale bunicii a reușit să-și construiască atât o carieră în industria panificației și a alimentației publice, cât și să ocupe un loc la catedra din cadrul Bakery School. Cât de important este să te adaptezi ca profesor în colectivul elevilor și ce sfat are Corina pentru viitoarele generații? Citește mai departe și află povestea sa.
Ani de zile a lucrat în domeniul cercetării și alimentației publice. În anul 2020 avea să intre în învățământul dual și să ofere mai departe din cunoștințele sale unei generații întregi de viitori cofetari și brutari.
Totul a decurs natural. Rolul de profesor îi venea mânușă. Pentru că materia predată de Corina este studiată în anul 2 la Bakery School, perioada de adaptare nu a însemnat neapărat un impas în planul său profesional, mai degrabă un progres rapid. În primul an de la înființarea școlii, înainte să vină în fața elevilor, Corina a privit de departe evoluția lor timp de un an de zile: ce program de studii au, ce preparate știu să facă, care este cel mai greu obstacol pe care nu-l pot depăși, ca după un an să reușească să se pună în locul lor și să-i ajute să evolueze frumos.
„Mi-am dorit să-i înțeleg cât mai bine înainte să vin în fața lor. Înainte de a le fi profesoară mi-am dorit să le fiu prietenă. Într-adevăr, a fost o provocare și pentru mine, nu doar pentru ei. Acum văd cum mă dezvolt odată cu elevii mei. Învățăm unii de la alții, împreună.”
Corina Gheorghe - Profesor de teorie în alimentație publică
Generația de astăzi trăiește frumos. Fără bariere. Pentru ei barierele nu există. Ei văd în fața ochilor doar oportunități și succes. Iar, atunci când au alături de ei oameni ce-i încurajează să meargă înainte, să-și trăiești visul, succesul nu pare să fie prea departe.
„Sunt sigură că acești elevi pot obține orice își propun. Azi pot fi în sala de clasă, mâine îi pot vedea câștigători la cooking show-ul lor preferat.” - Corina Gheorghe, profesor de teorie în alimentație publică
Pe vremea când Corina era un copil ce-și pregătea bagajele pentru vacanța la bunici, același copil învăța încă de pe atunci să inoveze prăjituri și deserturi din rețetele bunicii și revistele sale franțuzești.
Atentă la detalii și purtată de curiozitate, ei îi plăcea să îmbine rețetele de familie cu ceea ce învăța din reviste.
Scurt exercițiu de imaginație: prăjitura clasică cu mere oare poate fi umplută cu crème brûlée? Gândiți-vă că asemenea întrebări au adus-o mai aproape pe Corina de această meserie. Ce de experimente delicioase se petreceau în bucătăria bunicii pe atunci. Yummy!
„Cât de frumos era. Împreună cu mama și bunica mea am învățat pentru prima dată să fac prăjituri. Ajunsă la liceu, știam deja că vreau să mă îndrept spre domeniul alimentației publice. Pentru mine a fost o decizie ușoară. Întotdeauna mi-am dorit să fac lucrurile cu pasiune, nu din obligație. Între timp, am urmat o facultate cu profil, apoi am urmat un doctorat și acum iată-mă aici, în învățământ alături de o echipă ce își dorește schimbarea în bine a meseriilor apuse.” - Corina Gheorghe, profesor de teorie în alimentație publică
În ziua de azi, în viețile adolescenților totul se rezumă la mai mult, iar pentru că au asemenea mentori și profesori, chiar fac mai mult: învață mai mult, se dezvoltă mai mult, iubesc și fac totul cu drag și pasiune.
Credem în educație. Mai mult de atât credem în viitorul elevilor noștri și mai ales în învățământul profesional. Într-o lume ideală, așa cum spune Corina, școlile profesionale ar fi separate de sistemul de învățământ de astăzi. Dacă ar exista acest scenariu meseriile ar fi văzute cu alți ochi. Cei ce se pregătesc acum să intre la liceu au două variante: să urmeze un colegiu național sau o școală profesională. Și după cum bine știm, școlile profesionale sunt văzute de către societate ca fiind inferioare în fața celorlalte licee, decizia nu mai rămâne în mâinile celui ce își dorește cu adevărat să devină tâmplar, instalator sau brutar, ci devine ușor influențat de părerile celor din jur. Însă, în prezent ies la suprafață mici schimbări. De pildă, vedem chiar în noile generații Bakery School, elevii înscriși anul trecut știau deja că asta își doresc să facă: să devină cofetari, brutari sau să-și întemeieze o patiserie în centrul comunei Tărtășești.
„Eu văd școlile profesionale ca pe o bază de plecare. Deja sunt elevi care participă la examenul național de clasa a VIII-a, îl promovează, dar totuși nu se duc la liceu, ci aleg să urmeze o școală profesională.
În viitor, văd cum aceste școli devin baza învățământului din România.” - Corina Gheorghe, profesor de teorie în alimentație publică
Prima generație Bakery School s-a remarcat deja: prin ambiție, aspirații, mândrie și mai presus ca orice, muncă. Este atât de important să muncești atunci când îți dorești să devii un meseriaș în domeniu. Să participi la peste 1000 de ore de practică și teorie, să realizezi peste zeci de prăjituri și să frămânți zeci de pâini în câteva luni de școală, nu-i muncă ușoară.
Anul acesta urmează să fie anul absolvirii primei generații. Corina îi sfătuiește ca de fiecare dată: Să continue să facă totul cu pasiune și seriozitate.
Iar, noi vă sfătuim pe voi, cei ce vă doriți să găsiți la raft prăjiturile preferate realizate cu migală și dragoste de acești elevi, pune-ți banii pe carte și pregătiți viitorul lor alături de noi. Susține viitoarele generații.