Cum citești studiile pentru a-ți fi de ajutor în brutărie și patiserie-cofetărie

2 iun. 2022

Taste Tomorrow
Sensobus
Analiză senzorială
R&D
Tendințele pieței

Când vrei să descoperi așteptările consumatorilor, inovațiile din piața de brutărie și patiserie-cofetărie și oportunitățile care apar, studiile de piață te pot ajuta. Important e să le salvezi în folderul preferat, să le interpretezi și să le consulți la nevoie.

Studiile care alimentează inovația

Din 2005, Puratos testează la nivel global preferințele de consum în locul unde consumatorii își fac cumpărăturile de alimente. Dacă ai fost la Cora Pantelimon la începutul lunii mai ai văzut probabil laboratorul nostru de analiză senzorială, pe roți, Sensobus. Un camion fascinant, parte din munca noastră de cercetare-dezvoltare, care atrage toate categoriile de consumatori și care comunică cele cinci simțuri antrenante: Vedeți, Gustați, Auziți, Mirosiți, Atingeți.

Sensobus a parcat în România pentru cinci zile, urmând să ajungă în Grecia, Serbia și Bulgaria. Cu ajutorul lui am investigat preferințele românilor pentru pâinea cu maia și umpluturile cu fructe, ținând cont de regulile de aur despre cum să realizezi un test de analiză senzorială. Mai mult decât atât, experiența Sensobus a fost și un motiv să ne bucurăm de prezența clienților noștri veniți, la rândul lor, să testeze produsele cu miez de inovație în calitate de consumatori.

În paralel, o dată la trei ani, lansăm studiul Taste Tomorrow cu date și informații de impact care arată cele mai noi tendințe alimentare, care sunt preferințele de consum, inclusiv cum fac consumatorii din România alegerile și ce este important pentru ei.

2021 a fost, de altfel, anul în care am sărbătorit zece ani de la prima ediție a cercetării noastre unice în panificație, patiserie și ciocolaterie. Cu această ocazie, am lansat studiul pentru prima dată global și am oferit acces la experți de top din întreaga lume, plus am dat gratuit studiul celor interesați să înțeleagă în profunzime piața actuală.

Ca soluții concrete de inovație pentru brutari, patiseri și cofetari, însoțim studiul de rețete dezvoltate de experții noștri în brutărie și cofetărie, care răspund așteptărilor consumatorilor de toate vârstele - și le puteți folosi pentru a vă dezvolta produsele.

Și cum inovația face parte din ADN-ul nostru, este firesc să ne preocupe investiția constantă în inovație, cercetare și dezvoltare. De aceea, prin cercetările, sondajele și studiile de piață pe care le realizăm, ajutăm clienții să aibă acces la preferințele consumatorilor români pentru produse de patiserie dulce și brutărie și să înțeleagă mai bine tendințele și oportunitățile pieței. Dar cum poți să rămâi la curent cu studiile care apar? Îți oferim mai jos câteva resurse.

Date despre consumatori - importante pentru afacerea ta

Poate nu ai mereu timp să participi la conversații aprofundate despre cele mai recente comportamente de consum din industria de brutărie, patiserie și ciocolaterie, să mergi la evenimentele cu experți de top din întreaga lume sau să interacționezi cu profesioniști în jurul tendințelor alimentare și a celor mai noi tehnologii. În acest caz, datele și informațiile care au fost deja colectate te pot ajuta să rămâi conectat la ce întâmplă în piață și, mai ales, la oportunități. Iată câteva resurse de informare online pe care le poți salva în folderul favorit:

În funcție de ce informații dorești să obții, să consulți studiile de piață te poate ajuta să:

  • descoperi sau setezi noi standarde în industrie;
  • identifici nevoile pieței de brutărie și cofetărie-patiserie;
  • vezi oportunitățile de moment în ce privește dezvoltarea de produse noi;
  • dezvolți produse inovatoare care satisfac cerințele consumatorului;
  • creezi noi experiențe de cumpărare.

Cum să interpretezi informațiile de impact - un exemplu punctual

Vom lua un exemplu din cercetarea noastră de piață Taste Tomorrow care să te ajute să citești studiile în brutărie sau patiserie-cofetărie. Studiul nostru este gratuit și îl poți obține online de pe site-ul nostru, prin completarea acestui formular. Am inclus interviuri realizate cu peste 17.000 de consumatori din 44 de țări și o monitorizare 24/7 a cuvintelor cheie din spațiul online, care au urmărit să afle răspunsurile la marile întrebări:

  • Ce își doresc consumatorii în continuare?
  • Ce știu ei?
  • Ce le afectează alegerile?
  • Cum le putem îndeplini cerințele în schimbare?

Iată una din întrebările pe care le vom analiza pentru răspuns, care a evidențiat un interes față de prospețimea produselor alimentare:

*Din următoarea listă, alege cele mai importante trei proprietăți atunci când cumperi:

  • pâine
  • patiserie
  • ciocolată

Conform răspunsurilor date de consumatorii români, rezultatele au fost următoarele:

Pâine:

  • prospețime 59%
  • gust 54%
  • preț 35%

Patiserie:

  • prospețime 58%
  • gust 53%
  • preț 45%

Ciocolată:

  • gust 56%
  • preț 47%
  • cacao 31%

Cum ai putea să traduci mai departe aceste rezultate astfel încât să te ajute să inovezi și să cuantifici comportamentele de consum? Citește mai jos interpretarea noastră.

Împreună cu prospețimea (59%), gustul (54%) este cel mai important factor care contribuie la procesul decizional al consumatorilor români atunci când vine vorba de pâine, înainte de preț (35%).

Și în ceea ce privește produsele de patiserie, cofetărie și patiserie fină, prospețimea este, fără îndoială, importantă: 58% dintre cei chestionați au menționat-o, înainte de gust (53%) sau preț (45%).

Pentru produsele de ciocolată, gustul este caracteristica definitorie din spatele alegerilor iubitorilor de ciocolată: cu 56% dintre consumatori spunând că acesta este factorul principal înainte de preț (47%) sau de procentul de cacao din produs (31%).

Astfel, prospețimea este un etalon în brutărie și cofetărie-patiserie și, în consecință, un trend de urmat. Vedem cum clienții industriali pun accent în vânzare pe alimentele proaspete, astfel încât consumatorii cumpără tot ce e proaspăt și resping produsele care nu inspiră prospețime, chiar dacă au un gust bun. Ceea ce înseamnă că alimentele proaspete sunt, în general, considerate a fi de cea mai bună calitate, iar consumatorul de azi este din ce în ce mai atent la calitate. Și cum calitatea nu poate fi gustată dacă nu arată bine, este bine de reținut că atunci când produs nu este proaspăt, consumatorul nu va face pasul pentru a-l achiziționa.

Nu doar că prospețimea este un criteriu esențial atunci când vine vorba de achiziția produselor de brutărie și cofetărie, dar, în percepția consumatorilor, este și un indicator al calității produsului. Și acesta este un aspect pentru care vei găsi mai multe corelări în studiu. Pe baza datelor din cercetarea noastră, ai cele mai bune șanse să vezi mai departe oportunitățile de inovare, așa că ia în considerare îmbogățirea portofoliului de produse proaspete cu aceste idei:

  • dezvoltă produse de panificație, patiserie-cofetărie și ciocolaterie cu aspect, culoare și aromă (miros) care inspiră prospețime
  • pune în vânzare produse ambalate care oferă promisiunea prospețimii pe termen mai îndelungat

În același registru, al preferinței pentru produse proaspete, am pornit ideea de a crea tehnologia Frozen Concept, o soluție inovatoare pentru patiseri și cofetari care îi ajută să realizeze, rapid și convenabil, o varietate mare de deserturi delicioase, din ingrediente naturale, fără a compromite calitatea sau prospețimea. Descoperă cum să realizezi deserturi proaspete pentru mai mult timp.

Mai multe date reale. Ce urmează?

Studiile de piață sunt un instrument deosebit de important pentru planificarea unei afaceri. Știm că în piața de brutărie și patiserie-cofetărie comportamentul consumatorilor are impact direct asupra succesului afacerii tale, de aceea ne-am luat misiunea de a traduce comportamentul consumatorilor pe înțelesul tău. Recomandarea noastră? Urmărește-ne mai departe. Odată ce încheiem analiza și evaluarea datelor din cercetarea la locul de consum Sensobus, vom avea noi date care să te sprijine în mod real în inovarea gamei de produse.