Măsuri adaptate ca răspuns la Covid-19: lanțuri de vânzare cu amănuntul și fast-food

Un focar de coronavirus a catapultat consumatorii și companiile din întreaga lume într-o nouă realitate. Astfel, comercianții cu amănuntul și lanțurile de fast-food se confruntă cu mari provocări care îi determină să adopte noi măsuri în modul în care operează, comunică și colaborează. Acest articol strânge o serie de exemple interesante care ilustrează modul în care companiile care activează în domeniul producției alimentare și-au adaptat afacerile și comunicarea.

În siguranță

Recunoașterea acestor noi praguri - și în special stadiul în care se află societatea în acest moment - poate ajuta la pregătirea schimbării modului în care sunt cheltuiți banii pe termen scurt. Mai mult, s-ar putea chiar prezice modul în care noi obiceiuri ale consumatorilor prind viață pe termen lung.

În aceste zile, prioritatea numărul 1 în toată lumea este să rămânem în siguranță și sănătoși. Pe lângă măsurile intense de sănătate și procedurile de distanțare socială, magazinele de vânzare cu amănuntul și fast-food iau acum măsuri suplimentare pentru a proteja și a liniști angajații și clienții. 

  • Delhaize, LIDL și alte lanțuri de supermarketuri au introdus „ora celor vulnerabili” în supermarketurile lor din toată Europa. În acest interval orar au prioritate în magazin persoanele în vârstă - cu risc crescut de complicații din cauza coronavirusului - astfel încât să aibă cadrul de a cumpăra calm, în timp ce rafturile sunt relativ aprovizionate.

  • Pentru a încuraja distanța socială în comunitatea locală, Burger King Belgia și-a schimbat sloganul „Casa lui Whopper” îndepărtând „lui Whooper” și adăugând „stai”, care a devenit astfel „Stai acasă”.

Satisfacerea nevoilor

Companiile care activează în domeniul producției alimentare se confruntă cu schimbări majore în ceea ce privește comportamentul de consum al clienților. Asta, pe lângă gestionarea în siguranță a cererii din magazin și online, protejarea lanțurilor de aprovizionare și intensificarea recrutării. Acestea sunt doar câteva exemple interesante care arată cum comercianții cu amănuntul și magazinele fast-food își mențin activitatea și fac față noilor cerințe alimentare.

  • În India, firmele de comerț electronic și startup-uri precum Uber se unesc pentru a livra bunuri esențiale în toată țara. Următorul pas este să solicite ajutorul sistemului de servicii publice de transport feroviar.

  • Aldi and McDonald’s au început o colaborare remarcabilă în Germania, Aldi angajând acum personal din lanțul de fast-food.

  • Restaurantele Frisch Big Boy  cu sediul în SUA au început să vândă pâine, lapte și hârtie igienică - alături de meniul obișnuit de fast-food - la ghișeele Drive Thru, la comenzile de tip Take-Away și, de asemenea, la livrarea la domiciliu.

  • Pentru a-și menține clienții interesați și pentru a-i inspira în timpul izolării, Burger King își dezvăluie acum rețetele secrete de burgeri, astfel încât să poată fi pregătiți acasă.

Ajutor reciproc și solidaritate

Schimbarea valorilor, prioritizarea cooperării și implicarea socială sunt un efect secundar coronavirus. Pentru companiile din întreaga lume, acesta este probabil cel mai firesc moment pentru a-și arăta contribuția și solidaritatea.

  • Morrisons distribuie hrană în valoare de 10 milioane de lire sterline pentru a reface stocurile de alimente din Marea Britanie în timpul focarului de coronavirus.

  • La Carrefour, în lanturile de supermarketuri din Belgia și din alte țări, asistenții sociali și persoanele în vârstă au prioritate la rafturile din fața magazinului, ca urmare a reglementărilor privind distanțarea socială.

  • David Gibbs, CEO al brandurilor YUM! (KFCPizza Hut și Taco Bell), a anunțat că-și donează salariul pentru bonusurile directorilor generali și pentru fondul de ajutor al angajaților.

  • Băcănia online Picnic acordă prioritate medicilor și asistentelor la livrările de duminică, un serviciu recent adăugat.

  • Pentru a promova activități sănătoase în Belgia, Delhaize și Decathloncolaborează în a oferi consumatorilor cele mai solicitate produse sportive în unele dintre magazinele retailerului.

Ai mai multe idei?

Acest articol se bazează pe informațiile disponibile la momentul în care l-am scris și va fi actualizat în consecință, dacă situația o cere. Dacă ai sugestii care ne pot fi de folos, nouă sau altor colegi din breaslă, ni le poți împărtăși pe pagina noastră de Facebook și noi vom ține cont de ele.

Cum ne confruntăm cu COVID-19, noi cei de la Puratos

Dorim să vă asigurăm că, în conformitate cu dispozițiile autorităților competente naționale și internaționale, am luat toate măsurile interne de prevenție privind igiena și siguranța alimentară, dar și pentru siguranța angajaților noștri, organizându-ne fluxul de producție astfel încât să putem asigura furnizarea produselor noastre în condiții optime, tuturor clienților noștri. Ca partener de încredere, vă suntem alături în aceste vremuri incerte.

Am creat și alte articole pentru a vă ajuta să depășim aceste provocări: 

Mai multe articole disponibile pe site-ul nostru.