Rămâi în vizorul consumatorului: mic ghid de Social Media

Distanțare socială. Restricții. Lockdown. Ca să treci cu bine de toate acestea trebuie să rămâi conectat cu clienții tăi, iar Social Media este soluția să fii aproape de ei și în afara magazinului tău. Poți continua să fii prezent în viața clienților și să-ți vinzi produsele, chiar dacă aceste lucruri se întâmplă doar online. Articolul de față îți oferă cinci metode practice pe care să le folosești în comunicarea cu clienții.

Fă un pas în spate pentru a merge înainte

Informează-te temeinic

Asigură-te că ai analizat nevoile publicului și unde este prezent online.

Nu ezita să verifici ce face concurența în mediu online și, dacă este nevoie, să îți validezi direcțiile cu câțiva clienți.

  • Identifică publicul: la cine vrei să ajungi
  • Definește-ți obiectivele: ce vrei să obții
  • Stabilește unde este publicul tău și cum vei relaționa cu clienții
Rămâi autentic

Clienții vor să te recunoască atunci când comunici cu ei online și vor să regăsească online aceleași produse din magazin. Cel mai bun sfat în aceste vremuri provocatoare? Fii transparent cu clienții tăi:

  • Comunică online la fel de autentic, personal și prietenos cum ai comunicat în magazin

  • Arată empatie și solidaritate („în aceste vremuri suntem împreună”)

  • Evită să faci haz de necaz sau, mai rău, să fii oportunist. Nu este momentul de promovare agresivă pentru creșterea vânzărilor, care îți pot strica reputația și relația cu clienții.

Folosește Social Media

Focusul acum e pe comunicare. Dacă încă nu utilizezi rețelele de socializare, este necesar să o faci chiar de azi. Poți începe prin a crea o pagină pe Facebook și un cont pe Instagram

Facebook și Instagram sunt cele mai utilizate platforme și prin intermediul lor ajungi ușor la consumatori și la publicul local. Trebuie, însă, să-ți adaptezi conținutul! Iar dacă clienții tăi sunt prezenți pe alte rețele de socializare, ar fi bine să fii acolo unde sunt și ei. 

Pe măsură ce oamenii folosesc tot mai mult pe Google pentru a găsi răspunsurile la întrebările lor cele mai urgente, Google devine instrumentul principal care face parte din modul în care utilizatorii descoperă produsele și serviciile din zona lor de proximitate.

Pe lângă Social Media, este indicat, de asemenea, să-ți creezi sau să-ți revendici Google My Business, care este un instrument gratuit și ușor de utilizat de către companii și organizații pentru a-și gestiona prezența online. Alte motoare de căutare (locale) pot oferi aceleași caracteristici.

De la mesaj la mesaje cu impact

Pune accentul pe vizual  

Oamenii sunt atrași în primul rând de imagini. Iată câteva modalități de a crea vizualuri pentru rețelele de socializare:

Fotografii proprii (făcute cu telefonul)

1% teorie, 99% practică și un strop de inspirație. Acesta este secretul! Când faci poze, experimentează unghiuri diferite și mai multe compoziții. Asigură-te întotdeauna că ai lumină naturală, pentru că aceasta va face ca produsele să pară mai atractive. Iar dacă nu ai suficiente idei, poți oricând să urmărești cum își prezintă alte firme produsele.

Fotografii gratuite

Ai la dispoziție foarte multe platforme de fotografie care oferă imagini de stock gratuite, cum ar fi Pexels sau Unsplash. Totuși, îți recomandăm să le folosești cu atenție și să nu utilizezi imagini cu produse pe care de fapt nu le ai în portofoliu.

Instrumente de editare

Canva este - dacă alegi versiunea de bază - un instrument gratuit cu care poți să creezi și să editezi materiale pentru Social Media. Vei găsi template-uri, elemente și formate pentru toate dimensiunile, de la imagini statice la video, de la felicitări și animații.

Kitul de comunicare Puratos

Pentru a vă ajuta să comunicați în magazin păstrarea distanței, am creat un kit de comunicare prietenos și util cu stickere pe care le puteți folosi de îndată ce ni le cereți. Setul de stickere este gratuit ș vom fi bucuroși să vi-l trimitem. Îl puteți comanda pe mail info_românia@puratos.com sau direct către agentul Puratos.

Pune accentul pe comunicarea cu clientul

Gândește-te la o serie de postări informative, de inspirație sau de ajutor pentru clienți. Câteva exemple ar putea fi:

· Măsuri de igienă și de prevenție

· Ghid de distanțare socială în magazin

· Gama de produse sau produse noi adaptate la această perioadă

· Servicii suplimentare sau servicii adaptate (livrare, program)

· Oferte speciale (comenzi online, de ex.)

· Idei pentru meniuri în izolare și video cu rețete

· Povești care țin de cultura și valorile afacerii (măiestrie, moștenire)

· Inițiative ale comunității locale

Construiește o comunitate

Social Media este despre interacțiune, de aceea cel mai potrivit este să începi dialogul online în stil personal, punând întrebări și răspunzând activ la comentarii. Pentru a crește numărul fanilor pe pagină, nu ezita să le ceri prietenilor și familiei să dea like paginii tale. Iar pentru a fi mai vizibil, roagă fanii să dea share la ceea ce postezi, dacă li se pare interesant și util. 

De asemenea, interacționează cu alte pagini de interes, pentru a te integra în comunitatea locală.

Cel mai bun mod de a înțelege cum funcționează Social Media este pur și simplu să începi. Explorează și experimentează. Doar așa vei afla care sunt cele mai interesante subiecte de moment, cum interacționează clienții tăi și ce anume te poate inspira pentru a crea conținut. 

Ai mai multe idei?

Dacă ai sugestii care ne pot fi de folos, nouă sau altor colegi din breaslă, ni le poți împărtăși pe pagina noastră de Facebook și noi vom ține cont de ele.

Creează-ți magazinul tău online

Alături de Bakeronline, partenerii noștri în tehnologie și soluții digitale, îți oferim o platformă de comerț online cu soluții complete și personalizate care te ajută să-ți vinzi produsele de panificație.

Platforma este gândită și creată pentru nevoile brutarilor și a patiserilor - și ale clienților lor, iar înscrierea este gratuită, rapidă și fără obligații.

Pentru a aflat cum poți înregistra pe platformă și cum te sprijinim să-ți listezi produsele, te rugăm să ne contactezi.