Călătoria Puratos

CĂLĂTORIA PURATOS

De la începuturi umile la succes global, alătură-te călătoriei noastre și descoperă-ne istoria și moștenirea.

Am evoluat de la un start-up tată-fiu din Belgia, la un grup global cu peste 9000 de angajați, 93 de centre de inovare și peste 65 de operațiuni de producție în 81 de țări până în prezent. Cu mare mândrie privim înapoi la acest secol de muncă grea, curaj și inovație. Vă mulțumim că faceți totul posibil și haideți să continuăm să construim următorii 100 de ani de succes!

1919

Puratos a început să funcționeze la Bruxelles

 

Puratos a fost fondată în Bruxelles, Belgia, atunci când Henri Groot a decis să producă și să vândă materii prime pentru brutari și cofetari. Ca să-și testeze ideea, a importat jeleu din Olanda, pentru a-l ajuta să producă biscuiți. În anul 1920, a făcut echipă cu fiul său și a început să producă produse pentru patiserie și înghețată. Tatăl și fiul au lucrat inițial sub denumirea Henri Groot & Fils, însă ulterior au adoptat numele Puratos, care continuă să le poarte moștenirea până în zilele noastre.

Descoperiți istoria și cifrele cheie despre compania noastră, un secol mai târziu.

 

20's

Inovația este în ADN-ul nostru

 

Henri Groot și fiul său au investit în cercetare și inovare chiar de la început. Așadar, căutarea de produse noi este cu adevărat înrădăcinată în ADN-ul Puratos. Primul brevet al companiei a fost pentru un agent de dospire produs din miere.

Apoi, s-a născut Pura Malté. Făcută dintr-un amestec de germeni de grâu prăjiți, malț și tărâțe, această pâine gustoasă era originală la acea vreme. Germenul de grâu era prăjit într-o mașină inventată de profesorul Picard, cunoscut pentru zborurile sale record cu baloanele cu heliu și pentru inventarea batiscafului - un fel de submarin fără pilot. Pâinea era și sănătoasă. De fapt, sloganul ei era „Salvează-ți sănătatea cu Pura-Malté!” Pentru a face pâinea și mai atrăgătoare, s-a folosit o matriță ovală specială, precum și un înveliș pentru pâine. Astăzi, luăm de bune pachetele personalizate de brand, dar erau ceva deosebit în acele vremuri!

Puratos continuă să investească puternic în inovație, cercetare și dezvoltare și în zilele noastre.

Pura-Malté
30's

Sănătatea și bunăstarea au reprezentat mereu o prioritate de vârf

 

Puratos a fost utilizat pentru prima oară ca denumire de afacere și marcă în anii 1930. La acel moment, tânăra noastră companie avea o gamă de peste 36 de produse. După succesul răsunător al Pura-Malté, am continuat cercetările pentru pâini sănătoase. Au fost astfel create Germo Blè—un tip de pâine cu un conținut ridicat de vitamine—și Pan’Or—un mix de pâine pentru cei aflați la dietă.

Oamenii din întreaga lume se străduiesc să trăiască mai sănătos, astfel încât să se poată bucura de lucrurile bune din viață mai mult timp și într-o lume mai bună. Din acest motiv, la Puratos ne străduim să inovăm pentru a oferi soluții mai sănătoase în fiecare zi. Aflați mai multe despre soluțiile noastre pentru Sănătate și Bunăstare astăzi.

DonaldDuck
40's

Porumbeii au salvat compania

 

Războiul și-a luat tributul, iar în anii care au urmat, grăsimea și zahărul au fost raționalizate puternic. Pentru că acestea erau ingrediente esențiale, Puratos a suferit o lovitură financiară puternică și toți angajații noștri au primit o scrisoare prin care erau anunțați că aveau să fie concediați. Cu toate acestea, liderii companiei noastre nu au vrut să permită acest lucru și au căutat o soluție miraculoasă.

În anul 1949, cursele cu porumbei erau o activitate de petrecere a timpului liber foarte populară, în special în rândul clienților noștri din domeniul brutăriei. Am descoperit accidental că porumbeii care consumau pâine Pura-Malté arătau mult mai sănătos și se descurcau mai bine la fugă. Așadar, serile făceam vizite la cluburile de porumbei, pentru a convinge membrii că produsele Puratos aveau să-i transforme pe prietenii lor cu pene în campioni. Sat după sat, oraș după oraș, au început să curgă comenzile în timpul turneelor noastre din serile târzii. Puratos a scăpat de probleme și a început din nou să înflorească - o ispravă incredibilă în anii grei de după război!

Pigeons
50's

Primul ameliorator de pâine adevărat și serviciu clienți

 

Arta de a face brutărie nu este niciodată ușoară. Mulți factori pot conduce la eșec: vremea și temperatura se pot schimba și pot afecta pâinea; făina din noul sezon ar putea fi diferită; drojdia poate îmbătrâni prost și diferite utilaje ar putea genera rezultate diferite.

În anul 1953, am lansat T500 - primul ameliorator complet de pâine, care includea grăsime, emulgator, zahăr și vitamina C. Primul demonstrator de produs a început să călătorească în toată Europa pentru a le prezenta brutarilor această nouă minune. Am publicat, de asemenea, o revistă periodică pentru a face informațiile mai ușor disponibile. Am introdus manuale și tutoriale și chiar am creat o linie telefonică roșie, pentru a răspunde la întrebările clienților.

Astăzi, avem o întreagă rețea globală de Centre de Inovare și o echipă de Consultanți Tehnici la dispoziția noastră, pentru a vă ajuta să vă îmbunătățiți abilitățile în domeniul Brutăriei, Patiseriei și Ciocolateriei.

T500
60's

Sediu central nou în Belgia și a doua generație

 

În anii 1960, ne-am stabilit sediul central în Groot-Bijgaarden, la periferia orașului Bruxelles, Belgia, unde ne aflăm și în zilele noastre. În acest punct din călătoria noastră, cea de-a doua generație a familiei Puratos a început să se alăture companiei. Aceștia au deschis curând o nouă eră de internaționalizare, introducând produse noi, inovatoare și diversificând gama noastră de produse.

PuratosGrootBijgaarden
70's

Nivelul următor de pâine

 

Până la mijlocul anilor 70 - la 20 de ani de când am introdus revoluționarul T500 - concurența ne ajunsese din urmă, în sfârșit, cel puțin din punct de vedere tehnic. Dacă voiam ca Puratos să iasă în evidență din mulțime, laboratoarele noastre erau nevoite să inventeze rapid ceva proaspăt!

În anul 1975, a fost creat S500. Datorită acestui nou ameliorator de nivel superior, am putut treptat să deschidem piețe noi în Americi, Africa, Orientul Mijlociu și Asia. S500 a devenit de atunci un produs major pentru grupul nostru, cu peste 100 de formule adaptate nevoilor locale din întreaga lume. În prezent, vindem S500 undeva în lume la fiecare 80 de secunde!

S500
80's

Începutul Belcolade—ciocolata belgiană autentică

 

În anii 1980, grupurile străine au început să cumpere mari companii reprezentative de ciocolată, una câte una. Țara risca să-și piardă o parte din moștenirea națională. În același timp, Puratos a conștientizat că ciocolata era legătura care lipsea în portofoliul nostru de produse pentru brutărie și patiserie. Așa s-a născut Belcolade.

Originile boabelor de cacao și modul în care acestea sunt tratate, fermentate și uscate pot afecta cu adevărat gustul ciocolatei. Ca atare, Puratos a insistat să dețină controlul absolut asupra tuturor ingredientelor sale și a procesului de producție de ciocolată, inclusiv asupra procesului de obținere a boabelor noastre de cacao. Toți acești factori fac din Belcolade cea mai gustoasă ciocolată!

Pentru mai multe informații referitoare la Belcolade, aruncați o privire la https://www.belcolade.com/.

Belcolade
90's

Stăpânirea întregului proces de producție

 

La sfârșitul anilor ‘90, Puratos era singura companie din sector care producea singură toți pilonii de construcție necesari pentru un ameliorator sau un mix de pâine de înaltă performanță. Am lansat și gama noastră de maia în această perioadă, sub denumirea Sapore. Fiind o anagramă pentru cuvântul „operas” (lucrări de operă), toate produsele Sapore sunt denumite după lucrări celebre, precum Traviata, Norma, Oracolo și multe altele.

Descoperiți gama noastră curentă de amelioratori și maiale.

SaporeTraviata
2000's

Lansarea O-tentic și extinderea suplimentară a portofoliului nostru de produse

 

Folosind cea mai recentă tehnologie de fermentare, Puratos a creat O-tentic—un produs care permite brutarilor să creeze ușor pâini cu un profil unic de aromă și un caracter autentic. Toate acestea cu doar patru ingrediente: făină, apă, sare și O-tentic!

În anul 2004, Puratos a achiziționat PatisFrance—cel mai mare distribuitor și producător francez specializat în procesarea fructelor proaspete și nucilor. Alături de lansarea altor produse noi, precum Harmony Sublimo, Cryst-o-fil, Ambiante, și Acti-fresh, acest lucru ne-a permis să ne extindem și mai mult portofoliul de produse pentru Brutari, Patiseri și Ciocolatieri.

Otentic
2011

Taste Tomorrow—primul studiu global în rândul consumatorilor pentru sectoarele brutăriei, patiseriei și ciocolatei

 

Pe măsură ce lumea continuă să se schimbe și să evolueze, înțelegem că este esențial să fii capabil să anticipezi ce va urma. De aceea, la sfârșitul anului 2011, Puratos a colectat, pentru prima oară, date din întreaga lume de la clienți cu privire la obiceiurile și opiniile lor legate de pâine, produsele de patiserie și ciocolată. Acest lucru a generat studiul nostru unic Taste Tomorrow, care oferă perspective aprofundate despre atitudinile și alegerile consumatorilor de la nivel global și local, urmărind evoluția tendințelor și dezvăluind tendințe noi.

TasteTomorrow
2012

Lansarea Sensobus - un laborator de analiză senzorială complet echipat, pe roți

 

Știm că gustul este un factor cheie atunci când vrei să cumperi produse de brutărie, patiserie și ciocolată. Dar cum ne putem ajuta clienții să creeze cele mai gustoase produse finite? Mergând direct la consumatori și întrebându-i, bineînțeles! De aceea, am lansat Sensobus în anul 2012. Acest laborator de analiză senzorială complet echipat, pe roți, poate călători în locurile în care își fac cumpărăturile alimentare consumatorii noștri și poate saluta până la 300 de oameni pe zi! De la lansarea sa, a fost dezvoltată în întreaga lume o gamă completă de soluții mobile de analiză senzorială pentru consumatori. Cercetarea sa tradițională se efectuează în maniera contemporană.

Aflați mai multe despre Sensobus.

Sensobus
2013

Deschiderea Bibliotecii noastre unice de Maia

 

Aici, la Puratos, pasiunea noastră pentru maia are rădăcini adânci. Suntem convinși că viitorul pâinii trebuie căutat în trecut. Suntem entuziasmați să împărtășim această înțelegere a fermentării cu clienții noștri și să-i ajutăm să creeze pâini gustoase, de calitate înaltă, la fel ca în vremurile bune de demult!

În anul 2013, am lansat Biblioteca Puratos de Maia în Saint-Vith, Belgia, în cadrul Centrului pentru Savoarea Pâinii. Aici veți găsi o colecție autentică de maiale din întreaga lume. În prezent, există peste 130 de maiale păstrate în Biblioteca noastră de Maia.

SourdoughLibrary
2014

Deschiderea primei școli de panificație Bakery School în Mumbai, India

 

Atunci când Puratos a început să opereze în India, am observat mulți copii pe străzi. Erau tineri, cu speranțe limitate pentru viitor. Părinții lor câștigau salarii minime și nu puteau investi în educația copiilor lor. În același timp, devenea tot mai dificil pentru noi să găsim consultanți tehnici calificați - o luptă pe care o împărtășeam cu clienții noștri, care se confruntau, la rândul lor, cu lipsa de brutari, cofetari și ciocolatieri calificați.

Așa s-a conturat ideea de a deschide școala de panificație Bakery School și doar câțiva ani mai târziu, în 2014, a fost deschisă prima școală în Mumbai în colaborare cu Bakery Schools Foundation (Asociația Bakery School). Aceasta a fost urmată de multe altele, care au inclus Brazilia, Mexic, Africa de Sud, România și Filipine.

Citiți mai multe despre Bakery Schools Foundation.

BakerySchoolIndia
2015

Lansarea Cacao-Trace: o abordare care a schimbat jocul pentru aprovizionarea sustenabilă

 

Modalitatea tradițională de lucru în industria ciocolatei nu construiește un viitor sustenabil. Mai mult, prețurile care sunt plătite fermierilor pentru cacao sunt mult prea mici. Acest lucru i-a forțat pe mulți dintre ei să înceteze să cultive arbori-de-cacao și să-și convertească plantațiile sau, pur și simplu, să renunțe cu totul la agricultură.

La Puratos, suntem dedicați asigurării unui viitor sustenabil pentru ciocolată. Ceea ce diferențiază programul nostru de aprovizionare sustenabilă cu cacao este faptul că se concentrează pe crearea de valoare pentru toată lumea, de la fermierii de arbori-de-cacao până la consumatori. Programul Cacao-Trace garantează faptul că fermierii sunt plătiți la prețul cel mai bun posibil pentru boabele lor de cacao. Aceștia primesc un preț premium și Bonusul de Ciocolată de 0,10 EUR per kg vândut. Între timp, consumatorii beneficiază de îmbunătățirea gustului. Ca și în cazul experienței noastre excepționale în fermentație și al rețelei internaționale de neegalat de centre post-recoltare, creăm ciocolată cu gust superior. Câștig pentru toată lumea!

Află mai multe despre programul Cacao-Trace.

CacaoTrace
2016

Noi acționari se alătură consiliului de administrație, consolidând angajamentul nostru față de generația următoare

 

Unul dintre punctele forte ale companiilor de familie este că gândesc în termeni de generații, mai degrabă decât în rezultate trimestriale. În anul 2016, noua generație de acționari s-a alăturat consiliului de administrație și a subliniat importanța creării unui impact care să depășească valoarea economică. Acesta a fost unul dintre angajamentele noastre clare în ultimii 100 de ani și dorim să-l ducem mai departe în secolele ce vor urma. Facem acest lucru pentru fermierii și furnizorii cu care lucrăm, pentru oamenii de la Puratos, comunitățile în care trăim și pentru care lucrăm, moștenirea noastră de produse, sănătatea și bunăstarea clienților și consumatorilor noștri și, nu în ultimul rând, pentru Planeta Pământ.

Descoperiți Angajamentele noastre față de voi și generațiile viitoare.

OurCommitments
2021

Moștenirea noastră pentru viitor

 

Nimeni nu poate ignora nevoia urgentă de a reduce amprenta noastră globală asupra mediului. Schimbările climatice, producția alimentară intensivă și emisiile dăunătoare sunt doar câteva dintre preocupările majore cu care ne confruntăm astăzi cu toții.

De aceea, Puratos a început programul ambițios Misiune pe Marte. Folosind cele mai dificile condiții de pe planeta Marte ca sursa noastră extraordinară de inspirație, scopul nostru este să îmbunătățim și mai mult gândirea inovatoare și să ne ajutăm clienții să-și crească afacerile într-o manieră mai sustenabilă, având un impact general pozitiv asupra întregului lanț de producție pentru pâine, patiserie și ciocolată. Și să ne ajute să continuăm să inovăm pentru a oferi alimente sănătoase, nutritive și gustoase pentru viața pe Pământ în viitor.

Pentru a sprijini dezvoltarea de produse, servicii și ingrediente inovatoare și pentru a stimula colaborarea cu start-up-uri și IMM-uri, am creat fondul nostru FoodTech Venture, Sparkalis, în 2021. Sparkalis va împuternici factorii de schimbare a tehnologiei alimentare și start-up-urile să transforme ideile în succes.

SpaceBakery

COMPANIA NOASTRĂ

Află mai multe despre Grupul Puratos - o companie de familie, globală și orientată spre client.

CUM ACȚIONĂM

Modul Puratos de a acționa are la bază încrederea.