Cum influențează culoarea Pantone a anului industria patiseriei

Ce am învățat din succesul dulce al culorii Peach Fuzz în 2024 și ce se va întâmpla în 2025 cu Mocha Mousse

5 dec. 2024

Pantone tocmai a dezvăluit mult așteptata culoare a anului 2025: Mocha Mousse. Pentru a înțelege modul în care această nuanță sofisticată de maro va influența noile produse de patiserie, trebuie să ne gândim la impactul pe care Peach Fuzz - nuanța caldă de piersică din 2024 - l-a avut asupra industriei patiseriei. De la produse de patiserie în culori pastelate la arome de piersică, influența culorii asupra apetitului consumatorilor a fost evidentă. Ce putem învăța din trendul stârnit de Peach Fuzz în timp ce ne pregătim pentru revoluția culorii anului 2025?

De ce o culoare Pantone a anului?

Pantone ajută companiile să comunice opțiunile de culoare și să controleze consecvența culorii pe diferite platforme, la diferite materiale și texturi. Ei percep culoarea ca pe un instrument de comunicare important. Este un limbaj vizual înțeles de toată lumea, de toate generațiile și în toate zonele geografice.

Prin alegerea culorii anului, Pantone vrea să demonstreze rolul esențial pe care culoarea îl joacă în deciziile consumatorilor de a cumpăra sau nu un produs. „Obiectivul programului nu este să promoveze o anumită culoare”, spune Laurie Pressman, Vicepreședinta Institutului Culorii Pantone. „Obiectivul programului este să ajute companiile și consumatorii să înțeleagă mai bine puterea culorii. Vrem să evidențiem rolul culorii ca un limbaj silențios, pentru a-i învăța cum să folosească puterea și expresivitatea culorii pentru a influența percepția.”

O analiză a impactului culorii Peach Fuzz

Culoarea Pantone a anului 2024, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz, a simbolizat căldura, confortul și revenirea la intimitate, rezonând profund cu o lume în căutare de conexiune. A exprimat modul în care ne recalibrăm prioritățile și ne concentrăm pe sănătare și pe starea de bine. Culoarea a capturat spiritul anului și a remodelat tendințele vizuale. A fost folosită pentru telefoane, periuțe de dinți, ojă, accesorii pentru gătit și multe altele, demonstrând influența considerabilă a culorii asupra intereselor consumatorilor.

„PANTONE 13-1023 Peach Fuzz, care inspiră idei de gusturi și arome dulci și delicate, tentează papilele cu idei de arome și gustări dulci și delicate”, a scris Pantone. Într-adevăr, piersica a luat cu asalt și industria alimentară și pe cea a băuturilor. În special în sectorul băuturilor, am identificat băuturi nealcoolice și ceaiuri care au adoptat aroma. Monster a lansat o băutură energizantă Peaches n’ Crème care include culoarea peach fuzz în ambalaj, iar Clipper a lansat un ceai de mușețel și piersică floral și fructat care combină „prospețimea și relaxarea”.

Supermarketul de lux popular Erewhon a creat un smoothie în colaborare cu modelul Kendall Jenner în mai. Aroma? Piersici și frișcă, cu kombucha cu aromă de piersici, iaurt pe bază de plante cu aromă de piersici, piersici adevărate, colagen cu aromă de vanilie, goji și aloe vera. Băutura Peach Paradise în ediție limitată a fost vândută cu 23 de dolari. În Japonia, Starbucks a lansat băutura roz dulce Love and Peach Frappuccino: straturi de piure de piersici fructat și gheață cu pulpă dulce de piersici, decorate cu frișcă.

Gustări și produse de patiserie noi cu aromă de piersici

Producătorii alimentari s-au alăturat și ei tendinței cu aromă de piersică, creând produse lactate, bomboane și gustări coapte dulci care încorporează aroma fructului acrișor. Trader Joe a lansat crema de brânză Peaches + Cream care poate fi folosită pentru bagels dulci și sărați. Meniurile restaurantelor au inclus salate cu piersici la grătar, pizza cu piersici și prosciutto sau salsa cu piersici, pentru a se adapta tendinței produselor dulci și sărate sau swicy.

În ceea ce privește produsele dulci, câteva arome de piersică au ieșit în evidență. Acestea sunt combinațiile de gust populare în industria patiseriei:

  • Piersici și frișcă, o aromă îndrăgită dintotdeauna

Gustul bogat și cremos echilibrează perfect notele dulci-acrișoare de piersică, făcând din această combinație alegerea ideală pentru deserturile de vară. Mai multe brutării creează produse de patiserie cu această combinație. Cel mai cunoscut este patiserul Dominique Ansel, renumit pentru că a inventat cronutul. A creat un choux pufos cu piersici proaspete și frișcă folosind lichiorul Juliette pêche de vigne. Choux-ul delicat este umplut cu compot de piersici aromat cu vanilie și decorat cu cremă Chantilly cu vanilie.

  • Piersică și fructe acrișoare, o rază de soare

Combinațiile de piersici și fructe acrișoare, precum mango, fructul pasiunii și zmeură sunt populare pentru profilul lor de gust vibrant și proaspăt. Cea mai renumită interpretare este Pêche Melba, un desert renumit al bucătarului francez Auguste Escoffier, care echilibrează piersicile poșate, sosul de zmeură și înghețata de vanilie. Patiserii reinterpretează Pêche Melba sub forme noi. Exemple contemporane includ produse de patiserie cu nucleu din jeleu de zmeură, compot de piersici și mousse-uri de vanilie aerate, care oferă un amestec armonios de texturi și arome.

  • Piersici și ceai, o pereche rafinată

Deserturile cu piersici infuzate cu ceai devin tot mai populare datorită aerului lor sofisticat. Baker’s Brew din Singapore a introdus prăjitura origami cu piersici albe și ceai oolong, care îmbină aroma clasică a ceaiului oolong cu dulceața piersicilor și cu dacquoise cu migdale. În mod similar, Rise Bakehouse a creat o prăjitură cu piersici albe și ceai Earl Grey, cu blat infuzat cu ceai Earl Grey, cuburi de piersică proaspătă și jeleu de piersică home-made.

2025: anul Mocha Mousse

Pantone selectează PANTONE 17-1230 Mocha Mousse drept culoarea anului 2025. O nuanță sofisticată și caldă de maro care, atât prin nume, cât și prin aspect, duce cu gândul la ciocolată și cafea. Culoarea are rolul de a îngloba o stare globală de conectare, confort și armonie. „Având la bază dorința noastră de a ne bucura de plăcerile zilnice, PANTONE 17-1230 Mocha Mousse exprimă un nivel de răsfăț conștient”, spune Leatrice Eiseman, Director Executiv al Institutului Culorii Pantone. „Sofisticată și bogată, dat totodată clasică și nepretențioasă, PANTONE 17-1230 Mocha Mousse ne extinde percepțiile asupra nuanțelor de maro, de la umile și neutre, la motivante și luxoase.”

Această nouă culoare a anului oferă numeroase puncte de pornire pentru produse și campanii noi în industria brutăriei, patiseriei și ciocolatei. Culoarea în sine se referă la un răsfăț dulce, deoarece Mocha Mousse a fost selectată special pentru a reflecta importanța culturii actuale a „micilor răsfățuri”. Dar găsim referințe alimentare și în paleta de culori suplimentară „Eleganță relaxată”, care include culorile cannoli cream, chanterelle și chocolate martini.

Folosește Mocha Mousse în avantajul tău

Asigură-te că urmărești întocmai tendința și că reproduci spiritul perioadei. Adoptă culoarea anului 2025, Mocha Mousse, în unul dintre modurile de mai jos:

  • aroma mousse-ului de mocha: dezvoltă rețete care evidențiază aroma mousse-ului de mocha. Gândește-te la prăjituri și parfeuri, băuturi de specialitate pe bază de cafea, produse din ciocolată cu caramel și frișcă, cu umpluturi și straturi de culoarea mousse-ului de mocha.
  • texturi moi: umple produsele din ciocolată și cele de patiserie cu nucleu de ganaj sau frișcă sau dezvoltă produse coapte și de patiserie delicioase și pufoase. Oamenii își doresc texturi catifelate care seamănă cu mousse-ul de mocha.
  • deserturi fusion: experimentează cu deserturile fusion, care amestecă aromele tradiționale cu mousse-ul de mocha. De exemplu, un tiramisu cu mousse de mocha sau o prăjitură cu matcha și mousse de mocha.

SFAT: folosește noua cremă / umplutură de ciocolată vegetală Ambiante de la Puratos. Umplutură și decor de ciocolată sustenabil și 100% pe bază de plante, pentru produse de patiserie și deserturi.

Related articles