Sațietatea

Saţietatea şi săturarea sunt instrumente importante de reglare a cantităţii de alimente consumate, cu impact direct asupra echilibrului energetic şi masei corporale.

Care este diferența?

Săturarea apare în timpul unei mese. Este senzaţia care ne determină să ne gândim „Am mâncat de ajuns – mai bine mă opresc din mâncat.” Saţietatea apare între mese. Este senzaţia de stare de bine şi foame întârziată, care ne permite să utilizăm energia pe care o obţinem din alimentele consumate.

De ce este saţietatea importantă pentru nutriţie şi sănătate?

Senzaţiile de săturare şi saţietate reglezează consumul de alimente şi au efect direct asupra echilibrului nostru energetic – echilibrul între alimentele ingerate şi energia utilizată. Acestea afectează masa corporală, grăsimea corporală, controlul apetitului şi controlul consumului de alimente şi sunt asociate cu problema obezităţii.

Ce factori pot afecta saţietatea?

Există patru tipuri diferite de factori:
  • Factori individuali (cum ar fi vârsta sau nivelul de activitate fizică)
  • Factori de mediu (cum ar fi uitatul la televizor în timp ce mâncăm)
  • Compoziţia nutriţională
  • Caracteristicile fizice şi chimice ale alimentelor.
Obezitatea este o problemă globală de sănătate, cu implicaţii grave. O înţelegere mai bună a reglării apetitului va îmbunătăţi nivelul nostru de înţelegere cu privire la obezitate, iar industria alimentare poate avea în general un impact uriaş asupra acestei chestiuni de sănătate publică, dezvoltând concepte alimentate orientate către siguranţă. 

Știați că

Există combinația perfectă de proteine și fibre într-o pâine moale, dulce, potrivită pentru micul dejun!